România

Participarea secretarului de stat Alexandru Victor Micula la Conferința “Semestrul European: Raportul de țară pentru România 2019”

Secretarul de stat Alexandru Victor Micula a participat vineri, 22 martie 2019, la conferința „Semestrul European: Raportul de țară pentru România 2019“, organizată de Reprezentanța Comisiei Europene în România.

În intervenția sa, secretarul de stat Alexandru Victor Micula a evidențiat rolul Ministerului Afacerilor Externe de coordonator național în privința Strategiei Europa 2020 și în domeniul afacerilor europene, urmărind de o manieră integrată aspectele subsumate Semestrului.

De asemenea, reprezentantul MAE a trecut în revistă demersurile realizate de România cu privire la Semestrul European din perspectiva deținerii Președinției Consiliului UE, care au inclus organizarea dezbaterilor din formațiunile ministeriale sectoriale și pregătirea lucrărilor Consiliului European din 21-22 martie 2019.

„Prin prisma legăturii cu Programul Național de Reformă, în fiecare an, Ministerul Afacerilor Externe angrenează instituțiile naționale vizate într-un proces de analiză a Raportului de țară, în scopul identificării și conturării angajamentelor, respectiv acțiunilor necesar a fi incluse în document. Tocmai aceste angajamente ne determină să avem o abordare coordonată și strategică, de natură să se concretizeze în soluții durabile, eficiente și să asigure, totodată, participarea României pe deplin în cadrul Semestrului European. Practic, rezultatele obținute până în prezent trebuie consolidate, iar implementarea reformelor continuată, în scopul îmbunătățirii nivelului de competitivitate și stimulării creșterii economice”, a subliniat secretarul de stat Alexandru Victor Micula.
 

Informații suplimentare:

Semestrul European (mecanism introdus în anul 2010) asigură coordonarea și monitorizarea politicilor economice și bugetare ale statelor membre UE. Semestrul debutează toamna, odată cu publicarea de către Comisia Europeană a Analizei Anuale a Creșterii (document care stabilește prioritățile menite să orienteze acțiunea UE în perioada următoare) și se încheie în luna iulie, în momentul aprobării Recomandărilor specifice de țară.

Rapoartele de țară sunt parte integrantă a Semestrului European și reprezintă instrumente de monitorizare a implementării politicilor de reformă, precum și de semnalare a provocărilor pe care statele membre UE ar trebui să le abordeze, în vederea menținerii pe traiectoria de atingere a țintelor naționale Europa 2020 și pentru punerea în aplicare a măsurilor de răspuns la Recomandările Specifice de Țară.

Europa 2020 (adoptată în anul 2010) reprezintă strategia de creștere economică a UE, care vizează atingerea unor obiective de creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii. În acest context, prin Programele Naționale de Reformă, elaborate anual, statele membre UE conturează măsuri prin care sunt transpuse, la nivel național, obiectivele strategiei. Prin Recomandările specifice de țară, Comisia propune fiecărui stat membru UE orientări de politică economică pentru următoarele 12-18 luni.

Ministerul Afacerilor Externe, prin ministrul delegat pentru afaceri europene, în calitatea sa de coordonator național și punct tehnic de contact privind Europa 2020, elaborează anualProgramul Național de Reformă, cu sprijinul instituțiilor cu responsabilități inclusiv în privința aspectelor analizate de Comisia Europeană în Raportul de țară. Documentul este înaintat Comisiei Europene împreună cu Programul de Convergență (elaborat de Ministerul Finanțelor Publice), conform calendarului Semestrului European.

Secțiile de vot din Polonia pentru alegerile europarlamentare din 26 mai 2019

14.05.2019

Secțiile de vot din Polonia pentru alegerile europarlamentare din 26 mai 2019 Vă informăm că pentru scrutinul de la 26 mai 2019 pentru alegerea…

Alegeri Europarlamentare – 26 mai 2019

05.04.2019

Alegeri Europarlamentare – 26 mai 2019 Secțiune în continuă actualizare În data de 26 mai 2019 vor avea …

Ambasada României la Varşovia partener al conferintei IMPACT'19

19.05.2019

Ambasada României în Republica Polonă este partener al conferinţei Impact'19! Vă invităm să participați la seminarul organizat de ambasadă intitulat…
  • MAE și AEP anunță începerea perioadei de înscriere în Registrul Electoral pentru alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate Tip: Comunicat de presă Data: 31.03.2016 Începând cu 1 aprilie 2016, românii cu domiciliul sau reședința în străinătate care doresc să voteze la viitoarele alegeri parlamentare pot solicita înscrierea în Registrul Electoral. Perioada de înscriere începe la data de 1 aprilie și se încheie cu aproximativ 3 luni înaintea datei alegerilor, în funcție de data stabilirii scrutinului. În cadrul conferinței de presă organizată astăzi, 31 martie 2016, la sediul Ministerului Afacerilor Externe (MAE), ministrul delegat pentru relațiile cu românii de pretutindeni, Dan Stoenescu, secretarul general al MAE, Sorin Moise, președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), Ana-Maria Pătru, și directorul de comunicare al AEP, Marian Muhuleț, au prezentat cele mai importante aspecte cu privire la desfășurarea în străinătate a scrutinului pentru alegerea Camerei Deputaților și Senatului României prevăzut pentru finalul acestui an. Ministrul delegat Dan Stoenescu a subliniat faptul că înscrierea alegătorilor în Registrul Electoral reprezintă un pas important și necesar pentru exercitarea dreptului de vot în cadrul alegerilor parlamentare din acest an, având în vedere modificările aduse legislației electorale și noutatea introducerii votului prin corespondență. Oficialul a prezentat campania de informare derulată de MAE și AEP care a cuprins organizarea de întâlniri cu românii de peste hotare, desfășurarea unor campanii online de promovare a noilor modalități de vot (#DialoglaÎnălțime, #DialogFărăFrontiere), participarea la emisiuni de televiziune și radio, acordarea de interviuri în presa scrisă, organizarea unor dezbateri cu reprezentanți ai societății civile și crearea unei secțiuni dedicate alegerilor pe pagina de web a MAE și a misiunilor diplomatice. De asemenea, demnitarul a lansat un apel public către reprezentanții mass-media din România pentru oferirea de sprijin în derularea campaniei de informare, precizând că un protocol de colaborare a fost deja semnat între MAE, AEP și o serie de instituții media. Președintele Autorității Electorale Permanente, Ana-Maria Pătru, a subliniat importanța intrării în vigoare a noilor prevederi din legislația electorală, prin care se facilitează accesul românilor la procesul electoral, evitându-se astfel aglomerația de la secțiile de votare și costurile de deplasare. Totodată, secretarul general al Ministerului Afacerilor Externe, Sorin Moise, a prezentat pașii pe care trebuie să îi urmeze românii cu domiciliul sau reședința în străinătate pentru a se înscrie în Registrul Electoral, în vederea exercitării dreptului de vot prin corespondență sau la secțiile de votare înființate acolo unde se înregistrează cel puțin 100 de cetățeni. Acesta a subliniat că este important ca alegătorii să folosească tot intervalul pus la dispoziție pentru înscriere, care debutează la data de 1 aprilie 2016. Cetățenii români care doresc să se informeze cu privire la desfășurarea procesului electoral din străinătate pot consulta materialele informative alcătuite de AEP și MAE accesibile în secțiunile speciale de pe pagina de internet a fiecărei instituții (http://www.roaep.ro/vot_strainatate/vot_strainatate.html șihttp://www.mae.ro/node/35931). Ordinul ministrului afacerilor externe privind documentele care atestă reședința în străinătate în vederea exercitării dreptului de vot la alegerile parlamentare din anul 2016și formularul cererii de înscriere în Registrul electoral pot fi descărcate de pe site-ul MAE. Model de cerere inscriere vot in strainatate Pliantul "Ghidul alegătorului român în străinătate", realizat de Autoritatea Electorală Permanentă Autoritatea Electorală Permanentă: www.roaep.ro Rubrica „Alegeri parlamentare 2016” de pe pagina de Internet a Ministerului Afacerilor Externe: www.mae.ro/node/35931
  • Lista secţiilor de votare din Polonia pentru alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016 La propunerea Ambasadei României la Varşovia, pe teritoriul Poloniei vor fi organizate, la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din 11 decembrie 2016, un număr de 3 secţii de votare, după cum urmează: - VARŞOVIA (Ambasada României – str. Fr.Chopina 10, 00-559); - CRACOVIA (Biblioteca Voievodală - camera 53, parter - str. Rajska nr.1, 31-124); - WROCLAW (Oficiul Voievodal, parter - Piaţa Powstańców Warszawy, nr. 1, 50-153). La oricare dintre cele 3 secţii de votare susmenţionate, îşi vor putea exprima dreptul de vot, cetăţenii români majori (care au 18 ani împliniţi la data scrutinului), cu domiciliul sau reşedinţa în Polonia şi care deţin un document de identitate sau de călătorie valabil. Reamintim că, documentele care atestă domiciliul sau reşedinţa în această ţară sunt: 1. pașaportul cu menționarea statului de domiciliu -POLONIA sau 2. actul de identitate (C.I. sau pașaport) însoţit de unul dintre următoarele documente, emise de către autorităţile polone: a. adeverință de înregistrare a șederii cetățeanului UE (ZAŚWIADCZENIA O ZAREJESTROWANIU POBYTU OBYWATELA UNII EUROPEJSKIEJ); b. document care confirmă dreptul de ședere permanent (DOKUMENT POTWIERDZAJĄCY PRAWO STAŁEGO POBYTU); c. card de identitate/ paşaport polonez - cazul persoanelor care au şi cetăţenie polonă (DOWÓD OSOBISTY) d. carte de identitate specială - cazul personalului angajat la agenţiile europene – ex. FRONTEX şi organizaţiile internaţionale cu sedii în Polonia, cât şi pentru membrii de familie însoţitori la post). Cetăţenilor români cu domiciliul sau reşedinţa în Polonia, care s-au înscris în Registrul Electoral, optând pentru VOTUL PRIN CORESPONDENŢĂ, le-au fost expediate, prin Poşta Română, cu confirmare de primire, următoarele documente: - un plic exterior autoadresat; - un plic interior; - un autocolant cu menţiunea „votat”; - certificatul de alegător; - buletinul de vot prin corespondenţă; - instrucţiuni privind exercitarea dreptului de vot, inclusiv termenul în care alegătorul trebuie să depună la poştă opţiunea de vot exprimată. Alegătorul care a confirmat primirea documentelor necesare votării prin corespondenţă NU îşi poate exercita dreptul de vot la acest scrutin în cadrul unei secţii de votare. Totodată, alegătorii care s-au înregistrat pentru votul prin corespondenţă, se pot adresa, până cel târziu cu 20 de zile înaintea datei votării, Autorităţii Electorale Permanente, în cazul în care nu au primit documentele necesare votării, sau dacă acestea au fost pierdute, furate sau deteriorate, din motive neimputabile lor. Persoanele aflate în această situaţie vor putea să îşi exercite votul la una din secţiile de votare organizate în Polonia.
  • Biroul electoral pentru secțiile de votare din străinătate Ministerul Afacerilor Externe ​​ Legislaţie Linkuri utile