Ambasada

Ambasada României în Republica Polonă

Pentru operativitate utilizaţi corespondenţa electronică!

 

Cancelaria

Adresa: Ul. Fr.Chopina 10, 00-559 Warszawa

Telefon: + 48 22 621 5983, +48 22 622 25 40 int. 200

La aceste posturi telefonice NU se furnizează informații consulare.

Fax: +48 22 628 52 64

E-mail: varsovia@mae.ro

Adresă de e-mail utilizată de Ambasadă NUMAI pentru corespondenţa cu autoritățile locale din țara de reședință. La această adresă de e-mail NU se furnizează informații consulare.

 

 

Secţia Consulară

Adresa:  str.  Fr. Chopina 10,  00-559  Warszawa  (accesul se realizează din strada Armanda Calinescu)

 

Contact:

- Telefoane dedicate cetățenilor români pentru obţinerea de informaţii consulare:         +48 22 628 31 56+48 22 622 25 70+48 22 622 25 20

contact@informatiiconsulare.ro  (adresă de e-mail dedicată exclusiv cetăţenilor români, pentru obţinerea de informaţii consulare; în cererea de informații vă rugăm să precizați orașul și provincia de rezidență, pentru a primi informații consulare specifice în funcție de zona  geografică.)

Telefon de urgență: +48 694 486 683 - exclusiv pentru cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă (accidente cu victime, decese,  calamităţi şi alte situaţii de pericol sau cu caracter extraordinar.  La acest număr de telefon NU se furnizează informații consulare.

 

Pagini web dedicate solicitanţilor de servicii consulare:

 

1. Portalul www.informatiiconsulare.ro , interfaţă a Centrului de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din străinătate, prezintă informaţii consulare actualizate şi personalizate, privind toată gama de servicii consulare, oferite cetăţenilor români de către misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate (în speţă, cetăţenii români, cu şedere stabilită în Polonia, pot accesa informaţii complete privind toate tipurile de servicii consulare, realizabile prin intermediul secţiei consulare a Ambasadei României la VARŞOVIA).

 

2. Portalul www.econsulat.ro , interfaţă a SIMISC - Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni, oferă următoarele avantaje :

- posibilitatea de se transmite on-line solicitările de servicii consulare, respectiv de a se verifica on-line şi  documentaţia aferentă;

- evitarea deplasărilor repetate la secţia consulară, pentru solicitarea de informaţii, completarea sau verificarea documentelor necesare realizării unui anume serviciu consular;

- posibilitatea programării on-line, pentru prezentarea la sediul secţiei consulare din cadrul Ambasadei României la VARŞOVIA;

- posibilitatea plăţii anticipate pentru serviciului consular solicitat, prin transfer bancar (în cont bancar unic, operaţional în monedă EURO);

- acces facil, indiferent de locaţie şi moment orar, la informaţiile privind toată gama de servicii consulare.

          Pentru solicitarea de servicii consulare, prin intermediul acestui portal, cetăţenii români interesaţi vor trebui să se înregistreze o singură dată, prin crearea unui cont unic de UTILIZATOR, care va putea fi accesat pe bază de ID şi parolă, ori de câte ori se va solicita un serviciu consular, indiferent dacă UTILIZATORUL se mută din POLONIA în altă ţară.

 

Programul de lucru cu publicul la Secţia Consulară: 

În data de 13 iulie 2017, Secţia Consulară NU are program cu publicul.

Luni - Vineri

09.00 - 13.00 (program pentru depunerea cererilor de servicii consulare)
14.00 - 16.00 (program pentru ridicarea documentelor  emise/solicitate)

 

Alte informații utile:

Persoanele cărora li s-a aprobat dobândirea/ redobândirea cetăţeniei române şi au domiciliul / reşedinţa în Polonia, se vor programa pentru depunerea jurământului de credinţă faţă de România, transmiţând o solicitare doar la adresa de poştă electronică: varsovia.consul@mae.ro (la acest e-mail NU se furnizează alte informaţii consulare).

- MODALITĂŢI DE PLATĂ - Taxele consulare se achită la sediul misiunii,  în numerar (numai în monedă EURO), sau anticipat, prin transfer bancar (numai pentru solicitanţii de servicii consulare care au completat şi transmis anterior o cerere de servicii consulare, prin intermediul portalului www.econsulat.ro).

 

- Pentru informații referitoare la obținerea vizei române (necesare cetățenilor străini)

RO: Cetățenii străini care solicită informații despre obținerea vizei de intrare în Romania pot accesa portalul  http://www.eviza.ro
EN: Regarding foreign citizens, that request visa services, we advise to access the webpage: http://www.eviza.ro
PL: Cudzoziemcy pragnący uzyskać informacje odnośnie otrzymania wizy wjazdowej do Rumunii mogą wejść na stronę http://www.eviza.ro

 

    Participarea ambasadorului României la Varşovia la conferinţa internaţională "Central and Eastern Europe (CEE) Summit 2017"

    28.06.2017

    La 28 iunie a.c., ambasadorul României la Varşovia a participat la conferinţa internaţională "CEE Summit 2017 - Investing in New Europe – cities,…

    Caravana "GO Romania!"

    27.06.2017

    La 27 iunie a.c., la Cracovia, în prezenţa ambasadorului României la Varşovia, a reprezentanţilor autorităţilor locale şi ai mass-media, …

    Ghidul aferent meciului România-Polonia

    10.06.2017

    Click aici: /sites/varsovia.mae.ro/files/pol-rou_fan_assistant-guide.pdf …
    • MAE și AEP anunță începerea perioadei de înscriere în Registrul Electoral pentru alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate Tip: Comunicat de presă Data: 31.03.2016 Începând cu 1 aprilie 2016, românii cu domiciliul sau reședința în străinătate care doresc să voteze la viitoarele alegeri parlamentare pot solicita înscrierea în Registrul Electoral. Perioada de înscriere începe la data de 1 aprilie și se încheie cu aproximativ 3 luni înaintea datei alegerilor, în funcție de data stabilirii scrutinului. În cadrul conferinței de presă organizată astăzi, 31 martie 2016, la sediul Ministerului Afacerilor Externe (MAE), ministrul delegat pentru relațiile cu românii de pretutindeni, Dan Stoenescu, secretarul general al MAE, Sorin Moise, președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), Ana-Maria Pătru, și directorul de comunicare al AEP, Marian Muhuleț, au prezentat cele mai importante aspecte cu privire la desfășurarea în străinătate a scrutinului pentru alegerea Camerei Deputaților și Senatului României prevăzut pentru finalul acestui an. Ministrul delegat Dan Stoenescu a subliniat faptul că înscrierea alegătorilor în Registrul Electoral reprezintă un pas important și necesar pentru exercitarea dreptului de vot în cadrul alegerilor parlamentare din acest an, având în vedere modificările aduse legislației electorale și noutatea introducerii votului prin corespondență. Oficialul a prezentat campania de informare derulată de MAE și AEP care a cuprins organizarea de întâlniri cu românii de peste hotare, desfășurarea unor campanii online de promovare a noilor modalități de vot (#DialoglaÎnălțime, #DialogFărăFrontiere), participarea la emisiuni de televiziune și radio, acordarea de interviuri în presa scrisă, organizarea unor dezbateri cu reprezentanți ai societății civile și crearea unei secțiuni dedicate alegerilor pe pagina de web a MAE și a misiunilor diplomatice. De asemenea, demnitarul a lansat un apel public către reprezentanții mass-media din România pentru oferirea de sprijin în derularea campaniei de informare, precizând că un protocol de colaborare a fost deja semnat între MAE, AEP și o serie de instituții media. Președintele Autorității Electorale Permanente, Ana-Maria Pătru, a subliniat importanța intrării în vigoare a noilor prevederi din legislația electorală, prin care se facilitează accesul românilor la procesul electoral, evitându-se astfel aglomerația de la secțiile de votare și costurile de deplasare. Totodată, secretarul general al Ministerului Afacerilor Externe, Sorin Moise, a prezentat pașii pe care trebuie să îi urmeze românii cu domiciliul sau reședința în străinătate pentru a se înscrie în Registrul Electoral, în vederea exercitării dreptului de vot prin corespondență sau la secțiile de votare înființate acolo unde se înregistrează cel puțin 100 de cetățeni. Acesta a subliniat că este important ca alegătorii să folosească tot intervalul pus la dispoziție pentru înscriere, care debutează la data de 1 aprilie 2016. Cetățenii români care doresc să se informeze cu privire la desfășurarea procesului electoral din străinătate pot consulta materialele informative alcătuite de AEP și MAE accesibile în secțiunile speciale de pe pagina de internet a fiecărei instituții (http://www.roaep.ro/vot_strainatate/vot_strainatate.html șihttp://www.mae.ro/node/35931). Ordinul ministrului afacerilor externe privind documentele care atestă reședința în străinătate în vederea exercitării dreptului de vot la alegerile parlamentare din anul 2016și formularul cererii de înscriere în Registrul electoral pot fi descărcate de pe site-ul MAE. Model de cerere inscriere vot in strainatate Pliantul "Ghidul alegătorului român în străinătate", realizat de Autoritatea Electorală Permanentă Autoritatea Electorală Permanentă: www.roaep.ro Rubrica „Alegeri parlamentare 2016” de pe pagina de Internet a Ministerului Afacerilor Externe: www.mae.ro/node/35931
    • Lista secţiilor de votare din Polonia pentru alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016 La propunerea Ambasadei României la Varşovia, pe teritoriul Poloniei vor fi organizate, la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din 11 decembrie 2016, un număr de 3 secţii de votare, după cum urmează: - VARŞOVIA (Ambasada României – str. Fr.Chopina 10, 00-559); - CRACOVIA (Biblioteca Voievodală - camera 53, parter - str. Rajska nr.1, 31-124); - WROCLAW (Oficiul Voievodal, parter - Piaţa Powstańców Warszawy, nr. 1, 50-153). La oricare dintre cele 3 secţii de votare susmenţionate, îşi vor putea exprima dreptul de vot, cetăţenii români majori (care au 18 ani împliniţi la data scrutinului), cu domiciliul sau reşedinţa în Polonia şi care deţin un document de identitate sau de călătorie valabil. Reamintim că, documentele care atestă domiciliul sau reşedinţa în această ţară sunt: 1. pașaportul cu menționarea statului de domiciliu -POLONIA sau 2. actul de identitate (C.I. sau pașaport) însoţit de unul dintre următoarele documente, emise de către autorităţile polone: a. adeverință de înregistrare a șederii cetățeanului UE (ZAŚWIADCZENIA O ZAREJESTROWANIU POBYTU OBYWATELA UNII EUROPEJSKIEJ); b. document care confirmă dreptul de ședere permanent (DOKUMENT POTWIERDZAJĄCY PRAWO STAŁEGO POBYTU); c. card de identitate/ paşaport polonez - cazul persoanelor care au şi cetăţenie polonă (DOWÓD OSOBISTY) d. carte de identitate specială - cazul personalului angajat la agenţiile europene – ex. FRONTEX şi organizaţiile internaţionale cu sedii în Polonia, cât şi pentru membrii de familie însoţitori la post). Cetăţenilor români cu domiciliul sau reşedinţa în Polonia, care s-au înscris în Registrul Electoral, optând pentru VOTUL PRIN CORESPONDENŢĂ, le-au fost expediate, prin Poşta Română, cu confirmare de primire, următoarele documente: - un plic exterior autoadresat; - un plic interior; - un autocolant cu menţiunea „votat”; - certificatul de alegător; - buletinul de vot prin corespondenţă; - instrucţiuni privind exercitarea dreptului de vot, inclusiv termenul în care alegătorul trebuie să depună la poştă opţiunea de vot exprimată. Alegătorul care a confirmat primirea documentelor necesare votării prin corespondenţă NU îşi poate exercita dreptul de vot la acest scrutin în cadrul unei secţii de votare. Totodată, alegătorii care s-au înregistrat pentru votul prin corespondenţă, se pot adresa, până cel târziu cu 20 de zile înaintea datei votării, Autorităţii Electorale Permanente, în cazul în care nu au primit documentele necesare votării, sau dacă acestea au fost pierdute, furate sau deteriorate, din motive neimputabile lor. Persoanele aflate în această situaţie vor putea să îşi exercite votul la una din secţiile de votare organizate în Polonia.